Whale watching in the Strait of Juan de Fuca.

11 augustus 2016 - Sooke, Canada

We dachten dat onze vakantie eigenlijk niet beter kon worden dan dit.....maar vandaag was daar toch weer een overtreffende trap.

Om half 10 waren we in Sooke, om vanuit daar met een Zodiac boot met 500 PK (ja ,ja) walvissen en orka`s te gaan spotten. We werden in een dik pak gehesen en gingen met twee boten als een speer het haventje uit, wij zaten helemaal voorin wat echt super gaaf was.

Al snel kregen we een paar orka`s te zien, zo cool, maar wel even iets anders dan in het Dolfinarium hoor, en ook indrukwekkend dichtbij.

Na ongeveer een uur gingen we naar een gedeelte waar bultruggen waren gezien, en ook daar werden we een paar keer getrakteerd op een een gigantische walvis die na een paar keer ademhalen, met een mooie waterspuit tot gevolg, dan weer onderdook. En het laatste wat je dan ziet is die enorme staartvin...

Na een poos zwom er een bultrug op een afstand naast onze boot, maar toen we stil gingen liggen om te kijken maakte hij een bocht en kwam recht op ons afzwemmen (iiieeeee), en net voor hij bij de boot was dook hij onder water waardoor we de staartvin echt bijna aan konden raken en we een hele plens water over ons heen kregen....zelfs onze gids had dit nog niet meegemaakt in de 5 jaar dat hij dit nu doet. Dit was echt zo ontzettend gaaf, en gelukkig was er een vrouw op onze boot die het had gefilmd, dus we hebben onze email adressen uitgewisseld zodat ze ons het filmpje kan sturen.

Als afsluiting zijn we nog naar een eilandje gevaren waar een vuurtoren op staat, en waar een heleboel zeeleeuwen lagen te zonnebaden en een heleboel herrie aan het maken waren. En werden we nog getrakteerd op een zeearend.

Dit is echt de natuur op zijn mooist, en vooral voor Rich een lang gekoesterde wens die uitkomt, dit gaan we echt nooit van ons leven meer vergeten.

1. Marianne:
    12 augustus 2016
    Super om te lezen! Brings back memories!
  2. Ida Krug:
    12 augustus 2016
    Wat een fantastische ervaringen, dit is wel de vakantie van jullie leven denk ik!
  3. Natascha en William:
    Zo graaf!!
  4. Karina:
    19 augustus 2016
    Dat is toch ook echt supergaaf, top! Ik een leeuw geaaid, jij de staart van een walvis, is het toch een beetje eerlijk verdeeld. Kus